Turku-Hyvinkää-Helsinki-Kotka-Mikkeli-Raanujärvi

Kolmen viikon loma alkaa olla lopuillaan. Lomaviikot ovat hurahtaneet tuttuun tapaan ohi vauhdilla, ja paljon on ehtinyt tapahtua. Olemme olleet kotona yötä viimeksi kolme viikkoa sitten, ensimmäisen lomaviikon jälkeen kävimme vain nappaamassa hieman lisää tavaraa mukaan ja suuntasimme mökille. Kamera on pysynyt tiiviisti laukussa koko loman, mutta puhelimeen on jonkin verran tallentunut hetkiä lomalta.

Heti perjantaina kun lomamme alkoi, starttasimme auton ja huristelimme Turkuun juhlimaan ystäväni häitä. Jouduimme käyttämään auton juuri ennen lähtöä vielä ilmastointiremontissa, mutta onneksi ilmastointi saatiin kuntoon sillä mehän oltaisiin muuten kyllä läkähdytty autoon. Oli mukava käydä Turussa pitkästä aikaa ja oltiinkin jo suunniteltu että Tintåån pitää päästä syömään! Olin jo vuosia halunnut testata Tintån kuuluisan pizzan joka sisältää päärynää, homejuustoa ja karamellisoitua pähkinää, mutta ikävä kyllä jouduin pettymään ja annoskateus iski. Maku oli todella mieto ja mieheni sisäfilevarras voitti 10-0. Minun pizzakokeilut menee yleensä aina metsään ja tästä lähtien taidankin pysytellä taas hetken tutuissa ja turvallisissa vaihtoehdoissa. Ystäväni häät oli tosi hauskat oli huippua bilettää pitkästä aikaa vanhojen ystävien kanssa.

Turun jälkeen suuntasimme pariksi yöksi ystävien luo Hyvinkäälle. Hyvinkäällä otimme vain rennosti, söimme hyvin, kävimme uimassa ja nautimme ystävien pihasta. Tämän hellekesän aikana on muuten noussut melkoinen pihakuume, mutta ehkä siitä lisää toisten. Hyvinkäältä jatkoimme matkaa Helsinkiin, jossa majoituimme uudistetussa Sokos Hotel Presidentissä. Ensimmäisenä päivänä turreilimme oikein kunnolla ja hyppäsimme extempore kauppatorilta sight seeing kierrokselle lähisaaristoon. Oli mielenkiintoista nähdä Helsinkiä ja lähisaaria mereltä käsin. Helsingin reissun oikeastaan ainoa tavoitteena oli päästä ensimmäistä kertaa maistamaan Helsingin jäätelötehtaan kuuluisia jäätelötötteröitä, ja olivathan ne yhtä isoja ja hyviä kuin olin kuullutkin! Harmitti vain että ehdin maistaa vain yhtä makua. Ja miksi ihmeessä Helsingin jäätelötehtaalla ei ole kioskia keskustassa?

Helsingissä meillä ei ollut sen kummempia suunnitelmia pikavisiitillemme, vaan kiertelimme siellä täällä ja nautimme auringosta ja lämmöstä. Tuntui ihan kuin olisi ollut ulkomailla kun oli niin lämmintä ja Helsinkihän on kaupunkina niin erilainen kuin mikään muu kaupunki Suomessa. Kävimme muun muassa lounaalla ja drinkeillä Löylyssä ja kävelemässä Kaivopuiston rantaa. Shoppailtua ei juurikaan tullut sillä mitäänhän en tarvi, mutta yhden villapaitalöydön tein Sokoksen alesta. Meille on muuten muodostunut jo tavaksi tilata Helsingissä Woltilla ruokaa hotellihuoneeseen, kun onnistumme aina väsyttämään itsemme päivällä jo niin ettei illalla jakseta enää lähteääkään mihinkään syömään, heh.

Helsingistä ajelimme vielä perjantaina Kotkaan tätini luo, jossa olikin Meripäivät. Kotka oli kaunis veden ympäröimä kaupunki ja oli hauska pitkästä aikaa nähdä tätiäni. Kotkasta jatkoimme seuraavana päivänä kesän toisiin häihin Mikkeliin, jossa oli taas erittäin kauniit ja mukavat häät. Vielä on tälle kesää yhdet häät tiedossa ja olen jo nyt varma, että niistä tulee myös upeat!

Ensimmäinen lomaviikko meni siis häähumussa ja Etelä-Suomea kierrellen ja oltiinkin sunnuntaina täysin valmiita siirtymään rauhallisempaan lomanviettoon mökille. Täällä ollaankin nyt sitten oltu viimeiset kaksi viikkoa. Ensin saimme mökille muutamia ystäviä ja oli ihan huiput kolme päivää huikealla porukalla! Lämpömittarissa oli joka päivä +30 astetta ja nautittiinkin säistä täysillä yömyöhään asti! Helsingistä mieheni osti minulle kuvan kelluvan yksisarvisen, joka onkin ollut koko kesän paras ostos ja joka oli etenkin noina päivänä kovassa käytössä. Melkein meinasi yksisarvinen jo tuulen mukana kerran karatakin, kun ukkosen tuoma tuulenpuuska lennätti sen kaiteiden yli kaislikkoon, johon se onneksi tarttui.

Ystäviemme lähdettyä tuli mökille puolestaan minun perhettäni, ja viime viikonloppuna pyöräilimme myös 40km matkan meidän mökiltä mieheni mökille. Takalisto ja alaselkäni huusi tämän koitoksen jälkeen hoosiannaa, mutta tulipahan tehtyä! Tämä viimeinen lomaviikko ollaankin vain nautittu olostamme ja katsottu EM-kisoja ja minä siinä sivussa uudelleen SKAMia. Vaikka lomailua voisi jatkaa varmaan loputtomiin, ainakin tuntuu siltä, niin töihin paluu ei tällä hetkellä tunnu myöskään ollenkaan pahalta kun loma on ollut niin onnistunut. Ja seuraavaan lomaan onkin vain alle kaksi kuukautta ja silloin koittaakin lomareissu!

Joko teillä on lomat ohi? Mikä oli loman kohokohta?

2 kommenttia

1. Kuullostaa kivalta <3 Harmi kun ei ehditty näkeen kun olitte Hki, ens kerralla <3

VastaaPoista
  2. No siis joo, oli niin pikaisen visiitti taas, mutta hei mulla on lokakuussa itseasiassa parikin reissua sinne niin silloin!! <3

Kommentoimalla piristät kovasti päivääni! Otan ilolla vastaan sekä risut että ruusut! :)

INSTAGRAM @LINDAKAUP

Tämä sivusto käyttää evästeitä palveluiden toimittamisessa. Selaamalla sivustoa hyväksyt niiden käytön. Lisätietoja täällä.
© Lindsay's Diaries. Design by Fearne.