Key West

Noin puolessa välissämme Miamin reissuosuutta vuokrasimme auton ja otimme suunnaksi Floridan ja samalla koko Yhdysvaltojen eteläisimmän kärjen Key Westin. Olimme vuokranneet Key Westistä yhdeksi yöksi hotellin (postaus hotellista täällä), jotta saisimme tutustua paikkaan hieman pidempään. Matkaa Miamista Keywestiin oli noin 260 kilometria, mutta aikaa ajamiseen meni suunnilleen 4 tuntia, sillä välillä on paljon nopeusrajoituksia. Suurin osa matkasta ajetaan upealla The Overseas Highwaylla, joka nimensä mukaan kulkee suurimmalta osin meren päällä.

Key West oli kaikkiin muihin kohteisiimme verrattuna aivan erilainen. Kaupunki on todella pieni ja siellä on hyvin omintakeinen arkkitehtuuri ja samalla ihan erilainen tunnelma. Kaupunki on täynnä upeita pastellinsävyisiä puutaloja, joissa oli hotelleja, pieniä putiikkeja ja ravintoloita. Me vuokrasimme myös Key Westissä pyörät, joilla oli helppo tutkia saarta hieman paremmin ja nopeammin kuin jalan. Harmiksemme pian saapumisemme jälkeen alkoi kuitenkin sataa vettä ja kierroksemme jäi siltä erää hieman lyhyeksi.

Kuvat ovat melkoisen harmaita, sillä säät eivät olleet meidän puolellamme Key Westissä ensimmäisenä päivänä. Key West on kuuluisa kauniista auringonlaskuistaan, joka me kyllä nähtiin valitettavan huonosti, sillä myöskään Key Westissä ei sää ollut puolellamme. Onneksi kuitenkin päivällä alkanut sade loppui illaksi ja pääsimme ihailemaan rantabulevardin valoja, ja kyllä se auringonlaskukin sieltä pilvien lomasta ihan kauniisti kajasti ja maisemat olivat upeat.

Key Westin kuumimpia nähtävyyksiä oli Southernmost Point, joka on Yhdysvaltojen eteläisin kohta mantereella. Päivisin tuon melkoisen ruman tolpan kohdalla oli pitkähköt jonot, mutta me päästiin melko aikaiseen aamulla ottamaan perinteiset turistikuvat ilman jonotteluja.

Key West on yksi satamapaikka monille Karibian risteilyille ja aamuna jolloin lähdimme snorklausreissulle (juttua tulossa vielä myöhemmin) oli iso risteilyalus ankkuroinut itsensä satamaan.

Key Westiin juuri avatussa BurgerFi burgerbaarissa saatiin ehkäpä reissumme parhaat burgerit. Burgereissa käytetty liha oli luomulihaa ja muutenkin yritys mainosti ekologisuuttaan ja pientä hiilijalanjälkeä. Samaisessa paikassa saatiin myös varmaan maailman isoimpia (ja parhaimpia!) sipulirenkaita. BurgerFi on franchising-ketju, joten kyseisiä ravintoloita löytyy myös muualta USA:sta.

Ja eihän Key Westissä voi edes käydä ilman maistamassa kuuluisaa Key Lime Pieta. Me syötiin tuota herkkua pariinkin otteeseen ja tuo makea hieman juustokakkumainen piiras maistui myös Japelle, joka ei normaalisti ole mikään suurin makeiden leivosten ystävä.

Kuten kuvasta huomaa suosi meitä säät Key Westin toisena päivänä ensimmäistä paremmin. Snorklausreissun jälkeen emme malttaneet vielä lähteä ajelemaan kohti Miamia, vaan menimme hetkeksi makoilemaan rannalle.

id

Jos matkakohteenanne on Florida, suosittelen kyllä tekemään pienen visiitin Key Westiin, jos vain suinkin ehditte. Kovin useaksi päiväksi Key Westissä ei katseltavaa riitä, mutta jos lomalta kaipaa auringonottoa ja rentoutumista, on Key West siihen loistava kohde. Vesiaktiviteetteja Key Westissä järjestetään monenlaisia, muun muassa vesijetti retkiä, snorklaamista, lasipohjaveneajelu jne.

-Linda

6 kommenttia

1. Näyttää ihanalta, Key West voisi just itselle olla "se oikea" lomakohde. Varsinkin kirjailija mieheni olisi innoissaan, sillä asuihin maailmankuulu kirjailija Ernest Hemingway juuri Key Westissä. :)

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo Hemingwayn kotikin sijaitsee Key Westissä :) Se sijatsi itseasiassa aika lähellä meidän hotellia, mutta itse ei menty käymään siellä.

Poista
  2. Me viihdyttiin Keysillä viisi yötä ja olisimme voineet olla pidempäänkin :) Maistoitteko "konkkia"? (eng. conch)

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei maistettu :) Meillä olisi Key Westissä ehkä loppunut puuha jos oltais kovin paljoa kauemmin vielä siellä oltu, mutta rentoutumiseen aivan ideaali paikka! :)

Poista

Kommentoimalla piristät kovasti päivääni! Otan ilolla vastaan sekä risut että ruusut! :)

INSTAGRAM @LINDAKAUP

© Lindsay's Diaries. Design by Fearne.