in new york, concrete jungle where dreams are made of...

Aloitetaanpa näiden lomakuvien purku! Ensimmäisenä kohteenamme oli upea New York, jonne pääsy oli tietenkin ollut jo pitkään unelmissa.

Meillä oli koneenvaihto Islannissa ja Keflavikin lentokentällä oli parkkeerattuna Iron Maidenin keikkalentokone. Tai ainakin siltä se näytti :D

Saavuimme NYCiin lauantai-iltana paikallista aikaa noin klo 20. Lentokentällä saimme sitten jonotella semmoiset 3h, että pääsimme passin tarkastukseen! Oli kyllä hermot melko kireällä siinä vaiheessa :D Onneksi itse tarkastus hoitui meillä nopsaa, monet kun joutui täyttelemään vielä lappusia ja uudestaan jonottelemaan.. Lentokentän edessä oli takseja ja myös miehiä, jotka yritti saada tulemaan pimeisiin takseihin, mutta otimme ihan oikean keltaisen taksin. Hotellille päästyä kaaduimme vain sänkyyn ja uni tuli kyllä heti.

Ensimmäisenä päivänä heräsimme aikaeron vuoksi melko aikaisin. Suuntasimme Brooklynissä sijaitsevasta hotellistamme aamupalan jälkeen metrolla Manhattanille, jossa kadut olivat sunnuntai aamuna vielä hiljaisia.

Kävelimme sopivasti satamaan josta Staten Island Ferry lähtee ja seilaa Vapauden patsaan ohi, joten hyppäsimme lautan kyytiin. Sää oli upea ja oli tosi kuuma!

Kameran objektilla ei kovin hyvää kuvaa itse patsaasta saanut, mutta olihan se hieno nähdä :)

Lauttareissun jälkeen lähdimme kävelemään saarta ylöspäin ja ensimmäisenä tuli vastaan puisto jossa World Trade Centerin muistomerkki.

WTC tornien paikalle oltiin rakentamassa muistomerkkiä ja uutta rakennusta, jotka avattiin 11.9.

Kävellessämme ohitimme puiston jossa oli kesyjä oravia, joille ihmiset syötti kädestä pähkinöitä! Voi kun ne oli söpöjä!

Kävelimme ensimmäisenä päivänä yli kymmenen kilometriä, sillä kävelimme Manhattanin kärjestä Empire State Buildingille ja välillä tietenkin kiersimme teitä ristiin ja rastiin ja piipahdimme toki kaupoissakin ;) Oli muuten jalat melko soosia kun hotellille pääsimme takasin...

Macy's on hurjan iso. Liiankin iso, sillä sieltä olit tosi vaikea löytää mitään. Pari neuletta sieltä lähti mukaan, mutta ostokset esittelen sitten erikseen :)

Toisena päivänä ajelimme metrolla Central Parkiin asti. Puiston laidalla oli joukko poikia pyörineen, joiden perässä oli kärryt joilla kuljettaa ihmisiä. Ostettiin siitä tunnin kiertoajelu puistossa. Puisto on niin iso, että emme olisi muuten millään ehtineet nähdä niin paljoa. Ja nytkin näimme vain pienen osan :)

Balto on pienenä lempparielokuviani, mutta en koskaan tiennyt, että se tarina on totta! Kun Balto-patsaan näin niin tajusin :)

Puiden välistä näkyy Kennedyen koti, joka on New Yorkin suurin asunto, jossa on 26 makuuhuonetta ja asunto kuuluu yhä Kennedyjen suvulle.

En muista mitä tuosta suihkulähteestä mitä siitä sanottiin, mutta lammen takana oli Boat House, joka näkyy mm. Gossip Girlissä ja Sinkkuelämässä.

Ja Frendien suihkulähde.

Strawberry Field. Tuo ympyrä on John Lennonin muistomerkki.

Ja tuossa talossa toiseksi ylimmän kerroksen keskimmäisessä ikkunassa näkyy laatikko ja siellä John Lennon asui.

Tuossa oven edessä hänet ammuttiin.

Home Alonen silta.

Kiertoajelun jälkeen lähdimme kulkemaan Manhattania alaspäin kohti Time Squarea.

Paikalla oli joku muukin ihminen...

Samana päivänä kävelimme vielä Empire State Buildingiin, sillä tiesimme, että seuraaviksi päiviksi oli luvattu vesisadetta. Luulimme, että joudumme odottelemaan pitkänki aikaa, mutta emme jonottaneet yhtään... Näkymät oli upeat!

Korkealla oltiin!

Jatkoimme vielä kävelyä ja huomasin jossain vaiheessa, että olimme tulleet lähelle Perry Streettiä, jossa sijaitsee ne kuuluisat Carrien portaat. Oli kyllä hienoa nähdä ne livenä, kun niitä niin monesti on tv:stä tuijottanut.

Parilta viimeiseltä päivältä minulla ei kuvia olekaan, sillä vettä satoi taukoamatta... Onneksi olimme käyneet nuo must see -kohteet jo edellisinä päivinä, niin ei jäänyt harmittamaan! Empire State Building oli aivan sumun peitossa, joten sieltäkään ei mitään olisi nähnyt.

New York oli... no, upea! Parin viimeisen päivän vesisateet vei vähän fiilistä, kun ei voinut vaan hengailla kadulla vaan piti juosta kaupasta/kahvilasta/ravintolasta toiseen. Hotellimme sijaitsi Brooklynissä, mutta metroasema oli lähellä ja Manhattanille pääsi 20minuutissa. Shoppailtua ei NYC:issä ihan kauheasti tullut, ostin vain sellaisia asioita, jotka halusin matkalta ehdottomasti löytää. Teen vielä näiden matkapostauksien jälkeen yhteenvedon kaikista paikoista ja mielipiteistäni :)

Kysykää ihmeessä jos tulee mieleen jotain kysyttävää niin yritän parhaani mukaan vastata! :)

-Lindsay

6 kommenttia

1. Mahtavia kuvia ja tunnelmia :) kiva kun kerrot näin tarkasti, tuonne on nimittäin joskus päästävä! ...ostospostausta odotellen ;)

VastaaPoista
  2. Johanna, kiitos! :) voin kyllä täysin rinnoin suositella NYCin reissua ;) ostospostausta varten on kuvat hetki sitten kuvattu ja yritän saada sen huomiseksi koottua ;) kuvia on nimittäin paaaaljon

3. kiitos postauksesta! Lähden nimittäin ens viikolla Nykkiin, niin mukava katella vähän etukäteen :) missä hotellissa yövyitte ja mikä oli sen hintataso? voitko suositella? :9

4. Anonyymi, me oltiin hotellissa nimeltä Sleep Inn Brooklyn, joka tosiaan ei ollut Manhattanilla vaan Brooklynissä. Hotelli oli kyllä erittäin mukava ja siellä sai jopa aamupalan. Hotellin hintataso oli sen mukavuuteen nähden edullinen ja meillä maksoi 4 yötä noin 350e. Manhattanilta emme tuolla hintaa löytäneet kyllä lähellekään yhtä hienoa hotellia.. Mutta sijainti toki tekee paljon ja jos vain on mahdollisuus niin kannattaa ottaa kalliimpi hotelli Manhattanilta niin pääsee helposti näkemään NYCin iltaelämääkin :)

VastaaPoista
  5. Hei! Tosi kivoja matkapostauksia. Pelottiko yhtään, että hotellissanne olisi ollut luteita eli "bed bugseja"? Hotellin nimi kuitenkin mainitaan http://bedbugregistry.com/ sivuston listassa.
    Ilmeisesti teillä ei kokemuksia luteista? :)

Vastaukset
    1. Ei onneksi ostunut meidän kohdalle mitään otuksia New Yorkissa! :) Todella tyytyväisiä oltiin kyllä hotelliin :)

Poista

Kommentoimalla piristät kovasti päivääni! Otan ilolla vastaan sekä risut että ruusut! :)

INSTAGRAM @LINDAKAUP

© Lindsay's Diaries. Design by Fearne.