loma Puerto de la Cruzissa

No niin vihdoin sain valkattua kuvista joitain julkaisukelpoisia otoksia. Ihan hirveesti ei matkalla kuitenkaan tullut kuvattua, sillä pari kertaa kamera unohtui matkasta ja en halunnut kauheena ressata minkään alituisen kuvaamisen kanssa. Mutta tässä hieman kuvamateriaalia ja kertomusta matkasta :)

Olin siis äitini kanssa 28.3-5.4 Teneriffan pohjoispuolella Puerto de la Cruzissa. Kun saavuimme Teneriffalla oli lentokentällä aivan upea sää! Aurinko porotti pilvettömältä taivaalta ja lämpöä oli ainakin se +25°C.

Mutta matka kentältä kesti tunnin Puerto de la Cruziin ja siellä sää ei ollutkaan ihan niin kiva.

Lähdettiin kiertelemään ja katselemaan vähän ympäristöä ja hieman tuli kuvattua ympäristöä.

Mun mielestä nuo yhteenrakennetut eriväriset talot oli tosi söpöjä! Ja nuo erilaiset kauniit parvekkeet ja ikkunat oli myös mun mieleen.

Seuraava kuva on otettu torstai aamuna, jolloin aurinko paistoi ensimmäistä kertaa kunnolla.

Nyt ollaan jo perjantaissa ja kasvoista huomaa, että hieman on rusketuskin alkanut heräilemään talvihorroksesta ;)

Nämä seuraavat kuvat on aivan ylivoimaisesti mun lemppariotoksia reissulta! Niissä on jotenki värit tosi kauniit. Olisi kyllä pitänyt ehdottomasti opetella hieman enemmän ton kameran käyttöä. Nämäkin yhä perjantailta.

Torstai iltana oli illalla klo 21 lämpötila yhä +21°C! Ah, kesä tule jo.

Lauantaina aurinko paistoi myös ihan kivasti ja lähdimme merivesialtaille. Puerto de la Cruzissa ei ole lainkaan tavallisia hiekkarantoja aurinkotuoleineen, vaan turistit menevät nuille merivesialtaille.

Lämpötila oli aamulla klo 10 jo melko kiva...

Tuo merivesialtaiden vesi oli aivan hyisen kylmää! Minä olen yleensä kova uimaan, mutta tuolla en pystynyt kuin kastautumaan ja äkkiä ylös. Taustalla näkyy tulivuori Teide. Ympäristö merivesialtailla oli tosi kaunista. Liput sinne maksoi aikuiselta 3,5e.

Lomalla ei ihan kauheasti tullut itseä laitettua, mutta lauantaina ajattelin hieman panostaa ja suoristin jopa tukankin!

Nämä viimeiset matkakuvat ovat sunnuntailta, jolloin vielä aurinko paistoi muutaman tunnin. Viimeisenä päivänä eli maanantaina aurinko piilotteli koko päivän paksun pilviverhon takana.

Uima-altaan vesi oli mukavan viileää ja siellä viihtyi uiskentelemassa hieman kauempiakin aikoja. Nää uintikuvat oli kyllä ihan kauheaa katseltavaa, sillä jokaisessa mun ilme oli mitä hurmaavampi :D Tää on niistä kaikista kesyin...

Viimeinen kuva onkin jo koneesta matkalla Helsingistä Ouluun, jolloin taivas näytti tosi kauniilta kun aurinko oli juuri laskemassa. Tästä kuvastahan se fiilis ei erotu sitten yhtään, mutta yritys hyvä kymmenen!

Loma meni siis lähinnä aurinkoa otellen, lepäillen ja shoppaillen. Mitään retkiä ei tehty, mikä johtui lähinnä äidin laiskuudesta :D Ei sillä, että olisin itsekään niille kauheesti hinkunut, ne reissut on sitten eri reissuja :) Aurinko ois voinut paistaa lomalla paljon enemmänkin, sillä monena päivänä aurinko alkoi paistamaan vasta klo 12 jälkeen ja parina päivänä sitä ei näkynyt ollenkaan... Mutta siihen nähden mitä se paistoi sain kyllä tosi hyvän rusketuksen aikaiseksi. Mulla yleensä ei kasvoihin tartu väri kovin hyvin verrattuna vartaloon, mutta tällä kertaa nekin ruskettui. Rusketun kyllä yleensäkin melko helposti, mutten ollut näin ruskea kasvoista viime syksyisen Rodoksen reissunkaan jälkeen vaikka takana oli kesä! Söin ennen lomaa ja sen aikana Betagranat nimisiä betakaroteeni-tabletteja ja luulen niillä olleen suurta vaikutusta. Puerto de la Cruz oli paikkana ihan ok, mutta jos Teneriffalle eksyn uudestaan, valitsisin kohteen saaren aurinkoisemmasta eteläpuoliskosta. Kanarian saarillahan on kyllä aina melko epävakaista :) Hotellimme oli nimeltään Palmeras Playa ja se oli ihan ok. Ainoa haitta oli vieraana olleet meluavat Espanjalaiset teinit :D Meillä oli puolihoito ja ruoka oli hyvää niin aamiaisella kuin päivälliselläkin.

-Lindsay

2 kommenttia

1. Mie luin että siellä ois tavallisiakin uimarantoja, mutta että ne on vaan mustahiekkasia. Oonkohan ihan väärässä?

VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm joo taisi siellä olla, muttei niissä kukaan kyllä aurinkoa ottanut ainakaan tuolloin :)

Poista

Kommentoimalla piristät kovasti päivääni! Otan ilolla vastaan sekä risut että ruusut! :)

INSTAGRAM @LINDAKAUP

© Lindsay's Diaries. Design by Fearne.